lördag 13 december 2014

Solstorm bild 
Varför valde jag den bilden ? jag hade en stor anledningen för det. En flicka med vita kläder vad ska  bilden berätta för oss .bilden har mycket mening för mig . Vi ser en olycklig flicka på bilden som står framför trappan upp till himlen. 
Den boken var en kriminal roman och läsare skulle veta att vem som dödade  Viktor .Men jag tänker att den personen har dött var det inte bara Viktor .Sara och hennes lilla syster har dött också. 
De levde kroppsligt  men deras själ hade dött när de blev våldtagna av Viktor. Hur kan dessa flickor tro på gud trots att deras morbror begick det fasansfulla brott. Hur många barn i värden är religiösa offer. Sara väckte stor uppmärksamhet i slutet av boken .Hur kan man vara tyst om detta hemska brott.Hon tillhörde av guds rike att  hon kom när i världen men värden var inte snäll med henne .hur kan hon lita på gud  när ändå finns sådant brott  i sitt liv.
Jag valde den bild föratt den flickan av bilden var Sara att  hon var religiös offer i  den boken. Jag letade efter bilden  på nätet ock jag tyckte den passade bra för att illustrera Saras situation i boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar